23 augustus 2018

Hoe krijgen we iedereen positief?

Het uitrafelen van familiale en sociale structuren, de opwarming van de aarde, de internationale spanningen, de snelle technologische veranderingen, de betaalbaarheid van de pensioenen, de migratiestromen, maar ook een losliggende tegel, een mail die tussen de mazen van het net glipt, overhangende takken of een procedure voor een fietspad die de aanleg vertraagt,… Wie wil klagen en onheilsboodschappen uitzenden, heeft een ruime keuze aan thema’s en onderwerpen! Heel wat burgers, maar ook politici, laten zich verleiden om hieraan mee te doen. Problemen moet je zichtbaar en bespreekbaar maken en aanpakken. Door te morren en te knorren los je niets op en maak je ze alleen maar groter. Sommigen kiezen helaas voor de verrotting en de verzuring.

Maar door effectief samen keuzes te maken en knelpunten aan te pakken, kan een positieve dynamiek ontstaan. Dat is wat CD&V al vele jaren in Kasterlee doet. Dankzij een stevige bestuursmeerderheid kunnen we problemen echt aanpakken, talrijke projecten uitvoeren en toekomstplannen ontwikkelen. Mensen wonen graag in onze gemeente. Daar zijn vele redenen voor. Maar een sterk en betrokken gemeentebestuur is er daar zeker een van.  Er gebeurt in onze gemeente ontzettend veel positiefs. Zowat alle verkiezingsbeloften van 2012 zijn in de zomer van 2018 effectief uitgevoerd of in uitvoering. Er is deze legislatuur veel energie gegaan naar inspraak, enquêtes en dialoog met inwoners en verenigingen. Er is zorgvuldig omgesprongen met het belastinggeld. Er is ingezet op een goede dienstverlening van gemeente en OCMW. Ook voor de grote problemen zoals klimaat, eerlijke handel of vluchtelingen is er op lokaal vlak effectief beleid gevoerd.

CD&V wil op deze positieve flow verder gaan en nodigt iedereen uit om mee te werken aan een positieve sfeer in onze drie dorpen. Vanaf september treden we naar buiten met ons programma en zullen we ook via folders onze ideeën uitdragen. De inzet is dat onze inwoners ook na 14 oktober in een positieve omgeving kunnen wonen, leven, werken en ontspannen. Positieve kracht is iets wat we graag met iedereen delen.

Ward Kennes

Burgemeester van Kasterlee