13 september 2018

Hoe voert CD&V Kasterlee campagne?

Een van de dagen vallen de oproepingsbrieven om op 14 oktober nieuwe gemeente- en provincieraden te verkiezen in de brievenbus. Je merkt ook in het straatbeeld dat de verkiezingen eraan komen. In de ideale wereld volgen de kiezers 6 jaar lang de mandatarissen en partijen van nabij. Dan zouden ze weten wie waar voor staat en op wie ze kunnen rekenen! Een verkiezingscampagne is dan overbodig. Maar zo zit de wereld nu eenmaal niet in mekaar.

Daarom is het goed dat partijen en individuele kandidaten een inspanning doen om de kiezers - in Kasterlee zijn er dat 14.678 - goed te informeren. Over hun realisaties, over hun toekomstplannen, over de persoonlijke talenten die ze willen inzetten voor hun gemeenschap. CD&V doet dat met drie folders. Twee thematische folders focussen op belangrijke programmapunten en een derde folder laat u kennismaken met onze 25 kandidaten.

Politiek is teamwerk. Daarom kiest CD&V Kasterlee er bewust voor om niet met individuele affiches van kandidaten uit te pakken. Ook niet van de lijsttrekker en kandidaat-burgemeester. Je vindt van ons slechts één affiche, waarop alle 25 kandidaten samen en gelijkwaardig in beeld komen. Dat drukt goed uit hoe wij aan politiek willen doen: met respect voor eenieder en de kracht van de samenhorigheid. We plaatsen die affiches pas vanaf 15 september omdat één volle maand ons voldoende lijkt om zo onze campagne te ondersteunen.

De sociale media zijn vandaag de dag alomtegenwoordig. Daarom maken we een korte trailer met een beelden van realisaties of beelden die de sfeer waar CD&V voor staat goed weergeven. Aarzel niet om dit filmpje mee een grote verspreiding te geven. En tenslotte zijn er de individuele brieven en kaartjes. Op een lijst staan 25 persoonlijkheden die allemaal een beetje anders zijn, over een eigen creativiteit beschikken en eigen accenten leggen. Dit is een enorme verrijking voor de democratie! Daarom is het goed dat die 25 kandidaten ook de ruimte krijgen om zich persoonlijk te richten tot u als kiezer.